vrijdag 12 november 2010

Merklapje uit de oude doos en een mand met hortensia's

In een eerder bericht heb ik al gemeld dat ik bij de zolderopruiming allerlei werkjes tegen kwam van de handwerkles op de lagere school. Dit lieve merklapje is er een van :
Ik denk dat ik een jaar of 11 was toen ik het heb gemaakt. Er zitten wel wat fouten in, vooral bij de eendjes: die horen gelijk te zijn, maar dat zijn ze dus niet! Ik heb het zelfs gepresteerd om de kruisjes niet allemaal naar dezelfde kant te laten wijzen. Ik zou nu niet meer weten hoe ik dat voor elkaar moest krijgen :).

Ik heb het borduren weer opnieuw ontdekt. Op dit moment ben ik bezig met een borduurwerk met een mand vol hortensia's. Dat zal wel een 5-jaren project worden, maar goed, dat geeft niet. Dit is wat ik tot nu toe heb geborduurd:

en dit moet het worden:


Er staan nog een hoop mooie dingen op mijn verlanglijstje. Zo wil ik nog de rozensampler borduren en de mooie abc sampler van Gazette94. Maar ja, de tijd he?
Maar het blijft een heerlijke bezigheid na een drukke dag werken.
We hebben de televisie helemaal uitgebannen. Dat scheelt al een hoop tijd en die vullen we met bezigheden waar we meer plezier in hebben dan onderuitgezakt voor de tv hangen: lezen, knutselen, praten, cursus volgen, noem maar op. Het is echt veel rustiger zo.
Ik ben erg nieuwsgierig of er meer mensen zijn die deze ervaring hebben en wacht jullie reactie af.....

groet,
Betsy
Pin It!

1 opmerking:

  1. He leuk dat oude schoolwerkje, dat je dat nog hebt.Jong geleerd oud gedaan.je hebt nu wel een serieus werkstuk onder handen, succes ermee!
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...