maandag 15 november 2010

Vakantiebuit

Ik vind het erg leuk om, als ik in het buitenland op vakantie ben, te gaan snuffelen in handwerkzaken, of liever nog kleine zaakjes.
Aangezien ons favoriete vakantieland Spanje is, wordt er daar nog wel eens wat gescoord.

Op een van onze vakanties waren we in Almagro in de provincie Ciudad Real. Daar is een prachtig Kantmuseum. Echt geweldig om te zien wat daar voor schitterende creaties bewaard worden: mooie omslagdoeken, japonnen en bedlinnen. Zeker de moeite waard om daar eens een kijkje te nemen. Hier nog even een voorproefje:

Het stadje is ook zeker een aanrader. In een van de kleine winkeltjes waren alle benodigdheden te koop voor het kantklossen. Zoals bekend wordt er in Spanje veel zwart kant gemaakt, maar er wordt ook veel met gouddraad gewerkt. Ik heb daar een grote klos garen kunnen kopen, die ik niet voor het kantklossen gebruik, maar voor borduren en het versieren van de seizoenspoppetjes e.d.

In de stad Zamora kwam ik een grote hoeveelheid borduurboeken tegen. Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb er een paar gekocht. Een babyborduurboek en een boek met vooral geborduurde bloemenranden.
Ik vind het prachtig, kijk maar even mee:


Tot nu toe blijft het, bij gebrek aan tijd, bij plaatjes kijken, maar ik hoop er over een tijdje mee aan de slag te kunnen. Verder blijf ik lekker aan het verzamelen.

groet,
Betsy
Pin It!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...