vrijdag 31 december 2010

Sokken, hortensia's en kerstcadeautje

Er is de afgelopen weken hard gewerkt: er zijn 2 sokken af en er is al een eindje gebreid aan de boord van de volgende 2 sokken:


De sok met het jacquardpatroon vind ik heel erg mooi geworden. Het kabelpatroon (niet zo goed zichtbaar op de foto) geeft een subtiele versiering in de sok maar werkt ook als een soort boordpatroon, waardoor de sok mooi aansluit. Breien blijft toch een leuke bezigheid. Je kunt het zo oppakken, meenemen, opbergen enz.

Een andere leuke bezigheid is het borduren van de hortensia's. Ik ben weer helemaal gegrepen door het borduurvirus. In het komende jaar zullen er zeker nog wat borduurwerken te zien zijn. Ik heb al verschillende dingen klaar liggen. Voor nu een update van de blauwe hortensia's (patroon van Thea Gouverneur):


Het zal nog wel even duren voor het af is, want het is toch wel een behoorlijk lap en ik heb nog niet een kwart ervan geborduurd....

Voor de Kerstdagen kreeg ik nog een leuk cadeautje van een lieve vriendin. Zij maakt ook veel dingen van vilt en weet dat ik zo'n cadeautje wel kan waarderen. Het engeltje kreeg ik dit jaar van haar en de kerstklokjes vorig jaar. Ze staan mooi in onze kerstboom, die versierd is in zilver en wit met enkele rode accenten.


Tja, en nu is Kerst al weer voorbij. Het is Oudjaar vandaag, tijd van terug kijken en vooruitzien.
Ik wil graag van de gelegenheid gebruik maken om iedereen een gezellige jaarwisseling toe te wensen en vooral een goed en gezond 2011!

Betsy
Pin It!

1 opmerking:

  1. En maar hopen/werken aan een jaar met creatieve uitspattingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...