dinsdag 22 maart 2011

Meebreideken

Vandaag weer een update van de meebreideken van Elizabeth van Busy Bessy. Ik heb nu 4 blokken klaar en ben al bezig met nummer 5. Er staan inmiddels zijn inmiddels al 7 blokken, dus ik moet nog wel even hard aan de slag :).
Dit zijn ze tot nu toe:


Ik ben heel blij met de rode kleur. Ik weet nog niet of ik er nog andere kleuren bij ga breien en zo ja, welke. Als jullie een idee hebben, dan hoor ik dat graag!

Het is mij gebleken dat niet iedereen weet wat een meebreideken is. Veel mensen denken dat je dan met z'n allen blokken zit te breien voor één deken. Dat is niet zo: iedereen breit zijn eigen deken in zijn zelfgekozen kleur(en), maar wel met dezelfde motieven. Het leuke daarvan is dat je met een aantal breisters met hetzelfde werk bezig bent en kunt zien hoe het werk van de anderen wordt en vordert. Pas op: het is heel verslavend om te doen, maar laat je daardoor niet weerhouden om mee te doen, want het is gewoon hartstikke leuk!
Wie doet er eigenlijk mee aan de meebreideken van Elizabeth en hoe ver zijn jullie al?

Voor wie liever haakt: Elizabeth heeft ook al een prachtige serie Granny Squares geplaatst: met patroon, dus je kunt zo aan de slag....

Lieve groet,
Betsy
Pin It!

2 opmerkingen:

  1. Nou, dat is leuke informatie, ik dacht ook dat je dat met elkaar deed. Heldere uitleg. Ik kan me voorstellen dat het heel leuk is om te doen.
    Ik houd mezelf toch maar bij de fotografie, dan is er ook al tijd te weinig. Veel succes met je deken en maak hem maar helemaal rood. Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh.., wow.., wat een "reclame" voor mijn blog...
    Leuke kleur dat rood voor je blokken. Ze worden daardoor weer heel anders dan de mijne..
    Grappig hè, die vragen rond het fenomeen meebreideken. Ik kan het me wel voorstellen. Ik heb ook wel eens gelezen over de doorgeefsjaal; iedereen breit daar idd een stukje aan en geeft hem dan weer door..

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...