maandag 16 mei 2011

Geborduurde boekenlegger en mobile van vilt


In mijn berichtje van 14 april 2011 had ik melding gemaakt van mijn kringloopvondst: de serie Creatief borduren, inclusief borduurpakketjes. Ik ben daar inmiddels mee aan de slag gegaan en op de foto hierboven kun je het (voorlopige) resultaat zien.

De boekenlegger moest eigenlijk een servetring worden, maar ik vond hem wel heel klein en bovendien gebruik ik nooit servetringen. Boeken lees ik echter des te meer, dus een boekenlegger is altijd welkom en hij is dan ook al direct in gebruik genomen :). Er zit nog materiaal in het pakketje voor nog een boekenlegger, dus die wordt ook nog wel een keer gemaakt.

Het andere borduurwerkje is bedoeld om in een kaart te verwerken. Dat is wel leuk en dat werkje krijgt dan ook zijn oorspronkelijke bestemming.

Verder ben ik druk bezig geweest met een serie seizoenspoppetjes. Ik heb ze op bestelling gemaakt en ik laat er hier alvast een zien:


Als basis heb ik een patroon van Mieke Stender gebruikt en daarbij een poppetje met beentjes en schoentjes gemaakt. De ring komt in een raam bij de voordeur te hangen.
De andere ringen laat ik binnenkort zien. Het blijft heerlijk om met vilt te werken en er komt ook regelmatig een bestelling binnen. Het leukst vind ik die opdrachten waarbij ik mijn eigen fantasie er op los mag laten, bv. maak iets met dolfijnen, of maak een bijzondere geboortemobile. Zo blijft het een uitdaging!
Blijf mijn blog maar volgen als je nieuwsgierig bent naar wat ik zo al maak, want ik zal er nog regelmatig iets van laten zien.


Lieve groet,
Betsy
Pin It!

2 opmerkingen:

  1. Je bent weer druk bezig geweest...
    Wat een prachtige boekenlegger, da's andere kost dan een kartonnen kaartje dat ik vaak gebruik..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die boekenlegger, goed idee om dat er van te maken. Boekenleggers heb je ook nooit te veel.
    Maar de mobile is ook heel mooi geworden en daar moet je opdrachtgever toch wel heel blij van worden.Die armpjes en beentjes vind ik wel zeer geslaagd, daar wordt het een extra aandoenlijk poppetje van.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...