maandag 9 mei 2011

Koninginnedag handwerkboeken van de vrijmarkt

Het blijft leuk om rond te snuffelen op een vrijmarkt. Mijn interesse gaat daarbij uit naar handwerkboeken en -materialen. Ook afgelopen week was het weer smullen en wel op de vrijmarkt in het centrum van Leeuwarden:




Ik heb weliswaar maar één verkoper ontdekt met handwerkboeken, maar die had er dan ook een heleboel. Het was de handwerkcollectie van zijn moeder. Het was zo veel en zo mooi dat ik alles graag had meegenomen, maar dat kon helaas niet. Ik heb er samen met dochter Anne  een selectie uitgehaald en heb voor alles samen een tientje betaald.
Daarvoor had ik een oud lesboekje voor handwerkjuffen die les moesten geven in Nuttige Handwerken uit 1951, de befaamde Stekendictionaire van Nel Rol, twee uitgaven van Ariadne Kruissteken, de Stekengids Borduren, een boek uit de serie van de Ariadne Handwerk Bibliotheek over kwasten, koorden en franje en last but not least een serie van 4 complete borduurpakketten van Vera de Muis!
Het boekje Nuttige Handwerken laat veel oude breiwerkjes zien die vast een kreet van herkenning zullen oproepen. Ik heb hem laten zien in de Breituin en daar waren ze er erg enthousiast over. Ik zal er zo nu en dan iets van laten zien. Er zitten ook veel naaiwerkstukken in: kinderschortjes e.d. en een beschrijving hoe de oude naaimachines van vroeger werkten.
Op de foto van de borduurpakketten zie je maar drie pakketten: dat komt omdat dochter Anne al met een borduurwerk bezig is! Ze laat daar vast ook wel eens wat van zien op mijn blog.

Al met al aankopen waar ik heel erg blij mee ben en die veel nieuwe inspiratie geven. Ik zal jullie ervan mee laten delen met patronen en foto's.

Fijne avond nog,

lieve groet,
Betsy
Pin It!

3 opmerkingen:

  1. Nou, jij hebt meer geluk gehad dan ik! Hier 0,0 aan handwerkspullen op de rommelmarkt; viel me erg tegen!
    Ik kan me helemaal voorstellen hoe blij je bent met deze boeken!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O,als een kind in een snoepjeswinkel zullen jullie je wel gevoeld hebben. En nu moet je kiezen waar je eerst of laatst mee bezig gaat.
    Anne is met een Vera de Muis bezig begrijp ik, leuk!!
    Veel plezier met je nieuwe aanwinsten en ik ben benieuwd wat we er van te zien gaan krijgen...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te zien wat u allemaal maakt. Via de blog van Teuni Luijk ben ik ook bij u terecht gekomen.
    U lijkt wel een duizendpoot met al die verschillende technieken.
    Wat zal dat fijn zijn geweest al die verschillende handwerkspullen. Die zie je hier niet zoveel op de rommelmarkten. groet fan Wiepkje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...