donderdag 6 oktober 2011

Breien in het zijspan

Je zult het niet vaak tegenkomen: een breister in een zijspan, maar zo nu en dan kun je die tegenkomen, zeker in de zomermaanden, op weg naar Spanje en/of Portugal:


Zo lang ik mijn man ken, rijdt hij al met een zijspancombinatie. We gaan er elk jaar mee op vakantie:


Op de foto hierboven staat de motor op de camping van Tomar in Portugal, vlakbij Fatima in Midden-Portugal.

Bij Petra las ik dat zij in de trein breide en dat daar toch vreemd van opgekeken werd. Nou, als je in een zijspan zit, rollen de ogen bijna uit de hoofden van verbazing: dat verwachten mensen helemaal niet. Een stoere motorrijdster die breit! Toch bevalt het heel goed, zeker op lange, saaie wegen. Ik kan niet zo lang stilzitten en moet toch zo nu en dan wat te doen hebben. Sokken breien gaat het makkelijkst, of breien met de rondbreinaald.

Ik zou alle bezoekers van mijn blog willen oproepen om ook vaker in het "openbaar" te gaan breien. Als we het allemaal doen, dan gaan andere vrouwen het misschien ook wel oppakken. En wat is er nu leuker dan samen te zitten breien en beppen??

lieve groet,
Betsy
Pin It!

11 opmerkingen:

  1. wow dat ziet er gaaf uit! ik heb inderdaad schaamte om in de trein te breien maar misschien moet ik het een keer gaan doen! dan schiet ik ook wat meer op met alle dingen die ik zo graag wil maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is haken ook goed? ;-)
    Heb ik geen moeite mee, kan mij niet zo heel veel schelen wat anderen denken. Ik doe het op de langere treinreizen.
    Ik moet zeggen, zo in de zijspan ziet er best grappig uit, maar dat komt denk ik door het enorme doorzichtige scherm. Mag je altijd meenemen wat er in het zijspan past? Dat is zo te zien wel veel, het is een grote (je merkt wel, heb ik totaal geen verstand van haha).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, Betzy, ik vind het geweldig :-) Het staat zo stoer, breien in een zijspan. JA klasse hoor.
    Het is inderdaad waar, handwerken in het openbaar. je ziet het niet zoveel, of eigenlijk helemaal niet. Ik blijf het ook zeker doen. Maar ik vraag me wel af, hobbelt het niet teveel in een zijspan(ik wou bijna breispan typen)

    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat een geweldige foto!
    Een breiende motormuis, ik snap echt wel dat het een bezienswaardigheid is hoor.
    Maar leuk dat je een oproep doet om dit soort dingen meer in het openbaar te doen.
    En waarom niet, lezen vinden we heel normaal en waarom niet lekker handwerken...
    Ik hou mezelf maar bij fotograferen en dat is (bijna)overal de normaalste zaak van de wereld.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is knap om zo te kunnen breien. Doe ik je niet na. Mijn man heeft ook een motor maar ik durf dus niet met hem mee. Vele tegenliggers zullen hun hoofd even omdraaien.
    Wel humor eigenlijk. Zelf zat ik afgelopen zomer op de camping te breien. Allemaal kinderen om me heen en maar vragen stellen. Opmerkingen als dat doet mijn oma ook enz.

    Maar we gaan door met handwerken!

    groet fan
    Wiepkje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk gezicht: Betsy al breiend in het zijspan...

    Wat ik me afvraag: ruilen jullie ook wel eens?

    Jij op de motor, je man in het zijspan (eventueel met breiwerk?)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Breien in het openbaar doe ik niet ( vind ik te onhandig met die grote naalden)maar ik haak wel, en afgelopen zondag heb ik heerlijk in de speeltuin hexagonnetjes zitten maken ( zie mijn foto's op Facebook LOL). Mensen keken geïnteresseerd, en ik had een heerlijke middag; handwerken in de open lucht is fijn!
    Een goed & creatief weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha..., wat leuk! Dat is nog eens lef hebben. Weet je, als ik je zo tegen kwam op de weg, zou ik ook moeten lachen hoor. Het is heel bijzonder. Maar ik zou je zeker niet uitlachen, maar het is gewoon supergrappig. Ik vind het zo goed als mensen gewoon hun eigen ding doen en daar onverstoorbaar mee doorgaan! Complimenten...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In een zijspan is wel bijzonder, hoor! Ik brei ook (bijna) overal: trein, bus, auto (niet aan het stuur uiteraard ;-), camping, wachtkamer, etc. Vooral (kleine) meisjes kijken dan vaak naar me en vragen "wat bent u aan het doen?!"

    Fijn weekend allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat tof !!! Ik haak in de trein als ik naar mijn dochter ga (1,5uur enkel) en zie soms ook echt mensen kijken en volgen wat ik doe ...maar over het algemeen zeggen mensen er maar weinig over ...maar ik vind het zaaaaalig om te doen ....ik heb zelfs gehaakt op mijn vlucht naar Gambia dit jaar (alhoewel ik mijn naaldhaak wel goed verstopt had,want eigenlijk mag het niet op het vliegtuig)

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je wel voor alle leuke reacties! Geweldig om te lezen dat er gelukkig nog meer in het openbaar gebreid en gehaakt wordt. Toch gek dat er nog steeds vreemd tegenaan wordt gekeken. Ik hoor ook vaak dat mensen het oubollig vinden, nou ja zeg! Breien is hip! En haken ook!
    Over het zijspan: het zit heel comfortabel en het zijspan heeft goede vering, dus het hobbelt niet meer dan een auto. Ik ruil niet met mijn man, omdat hij niet kan haken en breien en ik geen motorrijbewijs heb. Ik mag inderdaad meenemen wat meekan. Er wordt zelfs op toegekeken of ik wel voldoende handwerkspullen bij me heb. Dat is nog eens ware liefde!

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...