zaterdag 1 oktober 2011

In de Eregalerij - Letterlap

Bij een van mijn berichtjes had Wiepkje een reactie achtergelaten, waarin ze vertelde dat ze nog een letterlap in bezit heeft van haar tante Wiepkje. Op mijn verzoek heeft ze daar een foto van gemaakt en die mag ik in de Eregalerij plaatsen.



De letterlap is gemaakt door Wiepkje de Haan. Zij werd geboren in Oosterzee (Friesland) op 1 oktober 1920 (vandaag dus precies 91 jaar geleden!) en borduurde deze letterlap als 9-jarig meisje in 1929! Ze ging elke dag lopend van Wijckel, waar ze woonde, naar haar school in Balk.
Ik heb de letterlap eens goed bekeken en wat mij opviel is dat de letters in de eerste rijen geen alfabet vormen, maar door elkaar staan. Pas in het laatste gedeelte is het hele alfabet geborduurd.
Natuurlijk ontbreken de mooie randjes niet: je kunt hier goed zien dat de eerste rand heel eenvoudig is en naarmate je verder naar beneden gaat, ze steeds ingewikkelder worden.

Het is een prachtige lap. Echt één om heel zuinig op te zijn.

Wiepkje, heel hartelijk bedankt dat ik deze mooie letterlap en het verhaal erbij hier mag plaatsen in de Eregalerij. Ik laat hem met veel genoegen hier zien!

lieve groet,
Betsy
Pin It!

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi zeg! Wat een werk... Bijzonder dat het er nog is:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit vind ik prachtig! Wat goed dat dit zo lang bewaard is gebleven. En wat leuk dat jij het op je blog mag laten zien.
    Een leuk item vind ik het, die eregalerij, het wordt al een bonte verzameling van bijzondere werkstukken...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, dat is een heel oud lapje. Ik zie dit tegenwoordig geen meisjes van 9 meer doen....

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als jullie hem in het echt zouden zien, dan zou je zien dat er bijna gaatjes invallen. Zou hem graag goed willen behandelen. Ligt nu gewoon in de kast tussen het serviesgoed.
    Dit is toch wel een eer hoor als zomaar iets van jezelf op internet staat.
    Als mijn mem dit had geweten. Mijn tante is in de oorlog al overleden, dus via mijn mem is hij bij mij gekomen.
    Een zeer vereerde Wiepkje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...