zaterdag 26 november 2011

Gehaakt kleedje - internationaal patroon

In mijn vakantie kwam ik een ontzettend leuk patroon van een gehaakt kleed tegen. Eerst op een tafeltje voor een kathedraal (met een mooi bloemstuk er op) en later ook nog in een Spaans haakblad, maar helaas zonder patroonbeschrijving. Tot mijn grote vreugde vond ik in een oud patroonboekje, dat ik van Giny mocht lenen een patroon van een bedsprei met hetzelfde motief als het Spaanse kleedje!

Hieronder zie je een proefstukje van het patroon:



En hier is het patroontje:



Hieronder nog even de foto van het spaanse kleed:



Het is niet helemaal identiek, er zijn blijkbaar meer variaties op een thema, maar dat maakt het juist zo leuk om rond te neuzen.
Het maakt mij ook wel nieuwsgierig naar wat Anne is Vietnam nog tegen gaat komen aan handwerk.

lieve groet,
Betsy
Pin It!

7 opmerkingen:

  1. Weet je, moet je eens kijken op:
    http://www.freevintagecrochet.com/

    WEL allemaal in het Engels (Amerikaans) maar OH zo leuk, en ook heel veel mooie kleedjes enzo :) Kijk er zelf regelmatig, krijg de nieuwsbrief. Allemaal gratis te downloaden enzo ♥

    Ja volgens mij zien ze in Vietnam genoeg mooie handwerk dingetjes hoor. In Thailand ook...OH zo leuk om te struinen en mee te nemen.........

    Groetjes en je kleed(je) wordt vast mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk kleedje! Geen wonder dat je op zoek ging naar een patroon...
    ALs ik goed kijk, dan geloof ik dat het vanuit de hoek gehaakt wordt hè..
    Bedankt voor het patroon; ga er zeker nog niet aan beginnen, maar wie weet ooit...

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je volger bent geworden van mijn blog. Ik nu ook van de jouwe. Leuke dingen maak jij. Ik heb nog niet alles bekeken, maar naar beneden scrollend zag ik prachtige vilten herfstafarelen en andere objecten. Handig dat je het met ijzerdraad verwerkt. Op een overzichtsfoto zie he dat helemaal niet en het ziet er top uit. Die sneeuwkristallen zijn trouwens ook top.
    Groet, uit Haarlem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk haakwerk... ik kom op de rommelmarkt ook nog al eens oude haakboekjes tegen. Voor een paar cent. Em je kan natuurlijk niet alles haken maar het kijken er naar is al zo leuk.
    Veel handwerkplezier..
    hartelijks Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haakwerkjes in vele soorten en maten. ik herken het kleedje nog van een eerder bericht. leuk dat je nu een soortgelijk patroontje hebt gevonden. mag dan niet helemaal hetzelfde zijn maar wel erg mooi

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een prachtig patroontje ...voor een sjaal ook heel mooi ....
    Ik struin in het buitenland ook altijd alles af naar handwerkspullen en garens ...leuk om te doen ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaa, nu kan ik wel reageren. Wat een schitterend patroontje is dit weer!

    Bedankt voor je tip trouwens. Dat is inderdaad een hele goede om mezelf te stimuleren om het ook allemaal af te maken. Gisteren heb ik maar daad bij woord gevoegd en heb ik eindelijk de biaisbandjes een zomerjurkje voor de BB gemaakt. Misschien 50 steekjes in totaal, maarja... het was handwerk. Krijg je er van als je niet goed nadenkt en het band er verkeerd langs stikt ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...