dinsdag 13 december 2011

Viltknipwerk - kleedje knippen

Op diverse blogs zag ik leuke knipwerkjes van ijskristallen en kleedjes voorbijkomen, zoals bij Borduurblog en Deze is ook leuk. Ik heb het als kind ook heel veel gedaan en maakte vaak de mooiste dingen. Daarvoor gebruikte ik overigens gewoon een papiertje van een kladblok. Dat was lekker goedkoop en ik kon dan ook naar hartelust knippen.

Bij de viltcursus die ik bij Ym Koudstaal volg, kwam een dergelijk knipwerkje aan de orde.
Het werkje bestaat uit verschillende lagen wol die gevilt zijn en waarbij uit de bovenlaag een motiefje is geknipt, waardoor de gekleurde wol daaronder zichtbaar wordt:


Het knipwerk wordt natuurlijk wel iets anders uitgevoerd dan bij een papieren kleedje, omdat het niet gevouwen wordt, maar het effect is wel hetzelfde.

Dit lapje was onderdeel van een cursus waarbij veel verschillende vilttechnieken werden voorgedaan en uitgeprobeerd.
Vandaag heb ik de laatste dag van deze cursus gehad. In de loop van de week zal ik daarwat meer van laten zien.

lieve groet,
Betsy
Pin It!

6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heel erg leuk uit! Weet je al wat je met deze lap gaat doen? Ik kan me zo voorstellen dat je dat op heel veel verschillende manieren kunt verwerken...

    Dank voor je reactie op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk effect geeft dat om op deze wijze met motiefjes te werken, erg leuk!
    Ik ben benieuwd wat je nog meer aan leuke dingen hebt gemaakt op je cursus...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk effect!
    ben benieuwd naar de volgende werkstukken..
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig van kleur en sfeervol en doet me denken aan de Mola(?) techniek uit meerdere laagjes stof figuren uitknippen en borduren.Leuk hé om alles uit te proberen en ben ook benieuwd wat je meer laat zien, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat grappig om de kniptechniek in vilt te zien..
    Je moet er vast een superscherp schaartje voor hebben!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lijkt me super leuk om zo'n cursus te volgen Kleedjes knippen dat deed ik vroeger als kind al zo graag. dit is wel heel erg mooi het is net alsof er ecoline op is gevloeid

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...