woensdag 14 maart 2012

Breirol deel 12: Mini blokjes


Deze keer voor de breirol een heel simpel maar mooi patroontje dat door het fijne werkje ook heel geschikt is voor babytruitjes of babysokjes.


Werkbeschrijving:
Het patroon wordt weer gebreid over 40 steken, met aan weerszijden 1 kantsteek en 5 steken gerstekorrel (= 52 steken). Alleen de beschrijving van de 40 steken van het blokjespatroon worden hierna weergegeven!

Afkortingen:
kst = kantsteek
st = steek
re = recht
av = averecht
nld = naald

Het patroon wordt gebreid over een aantal steken deelbaar door 4.
1e nld: *2 st re, 2 st av*, van * tot * herhalen
2e nld: brei de st zoals ze zich voordoen
3e nld: *2 st av, 2 st re*, van * tot * herhalen
4e nld: brei de steken zoals ze zich voordoen.

Herhaal telkens deze vier naalden tot de gewenste lengte.


Veel breiplezier!


lieve groet,
Betsy


Mocht je een fout in mijn patronen ontdekken, wil je dat dan aan mij doorgeven, zodat ik het patroon kan aanpassen? Als je vragen hebt over een patroon, dan kun je altijd contact met mij opnemen. 

Ik vind het prima als je patronen van mijn weblog gebruikt, als je dat doet met vermelding van mijn weblog en/of door een link te plaatsen op je eigen weblog. Het is niet de bedoeling dat je het hele patroon op je eigen blog plaatst!
Foto's van werkstukken worden zeer gewaardeerd en krijgen een plaatsje in de Eregalerij!
Pin It!

3 opmerkingen:

  1. Mooi patroontje. Ik weet waar ik moet zijn als ik weer verder wil breien aan mijn breirol, die al een paar jaar stil ligt, maar toch over de 3 meter is.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat een mooi verfijnd patroontje.
    En compliment ook voor de fraaie foto
    die je er van hebt gemaakt!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De breirol..., da's lang geleden! Dit is een leuk steekje, niet moeilijk maar het heeft wat...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...