zaterdag 10 maart 2012

Handwerkboeken - Tweedehands en Nieuw

Handwerkboeken vind ik een feest om te bekijken en te hebben. Ik zit vaak even wat in de boeken te neuzen en verbaas me over alle technieken die er zijn en die nog steeds gebruikt worden of om zo zoveel tijd weer in de mode komen. Ik doe er ook veel inspiratie uit op.

Inmiddels heb ik al een behoorlijke verzameling boeken maar zo nu en dan wordt ik helemaal blij als ik er een in een kringloopwinkel voor een habbekrats tot de mijne kan maken, of, nog leuker, er een cadeau krijg.

Dit zijn mijn nieuwste aanwinsten:


Dit boek is er een van een serie waar ik er al een paar van heb. Ik kocht het in de kringloopwinkel voor maar € 1,--. Even een kijkje binnen in:



Verder vond ik nog een dik boek, ook voor € 1,--!


Dit is een boek met allerlei technieken: naaien, borduren, haken, breien enz. Een heerlijk naslagwerk dus en ik kende het nog niet. Ook hier even een klein inkijkje:



Er staan mooie patronen en motieven in, maar het leukste vind ik wel de trui hierboven: een kabeltrui die wel heel veel lijkt op het vest dat ik aan het breien ben! Hoezo, toeval bestaat niet?! Ik heb er wel wat meer verschillende motieven in en ik ben natuurlijk een vest aan het breien en geen trui, maar dit is wel ongeveer zoals mijn werkstuk er uit moet gaan zien.

Tot slot nog een cadeautje dat ik van Natuurkieker kreeg:


Ik vind dit zo'n prachtig boek! Niet allemaal even simpele patronen, maar zo leuk, alleen al om naar te kijken:



Is het niet prachtig? En dat alles gehaakt of gebreid! Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat ik erg blij ben met dit boek. Het zou ook zo maar eens kunnen leiden tot een gezamenlijk project van Natuurkieker en mij....

lieve groet,
Betsy
Pin It!

7 opmerkingen:

  1. Dat zou leuk zijn, zo'n gezamenlijk project!
    Dat 2e boek zou ik ook mee nemen als ik het was tegengekomen :-) Leuk allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er ook een paar van die serie van foto 1 en vind ze inderdaad alleen al prachtig om door te bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je die boeken tegen kwam bij de Kringloop....beide boeken heb ik ook al jaren in mijn boekenkast.
    Het vogel, bijen en vlinderboek heb ik pas aan een vriendin gegeven. Zij was er ook heel blij mee.
    Leuke aanwinsten!!
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 10 jaar geleden bracht ik oude handwerkboeken naar de kringloop (verouderd, was al jaren niet meer mijn hobby), maar sinds ik blog zoek ik overal inspiratie, óók in de oude handwerkboeken bij de kringloop....en zo is het kringetje weer rond....
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het onderste boek heb ik ook. Nog nooit iets uit gemaakt, maar ach... dat komt nog wel ;)

    Zie ik goed dat het bovenste boek uit de Ariadne collectie is? Dat zijn zulke leuke boeken. M'n mams had er vroeger ook een aantal, maar veel zijn er van weggedaan met de verhuizing. Balen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk die boeken, ik heb ze ook! Bij elkaar gescharreld voor een appel en ei! Dat vind ik altijd een sport! Die serie van ariadne is prachtig!Ik heb ze praktisch allemaal! En ik blader er steeds in...Veel plezier ermee! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige patronen en zo leuk dat dit soort boeken helemaal niet veel geld hoeven te kosten! Dat is het voordeel van een kringloop winkel! Veel plezier met je mooie aanwinst!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...