dinsdag 9 oktober 2012

Pompoentjes van vilt

Bij de herfst horen pompoenen. Hier in de buurt zijn diverse boerderijen die ze verkopen. Het is altijd een prachtig gezicht, zo'n grote kar met pompoenen in allerlei kleuren, vormen en maten.

Willy (Tante van Tjorven) heeft daar een mooie reportage van gemaakt en een heerlijk recept van pompoensoep daarbij gezet. Zeker de moeite waard om even een kijkje te nemen!

Ik vind het ook leuk om zelf pompoenen te maken. Vorig jaar heb ik een pompoentje geprikt van wol. Dochter Anne heeft daar een filmpje van gemaakt.

Voor Linda heb ik een paar pompoentjes van vilt gemaakt, met een herfstblad. Het patroon van de pompoentjes is van Mieke Stender en het herfstblad is mijn eigen patroon. 
Ik kan ze nu laten zien, want als het goed is heeft Linda de verrassingsmand inmiddels gekregen:


Pompoentjes van vilt
Linda, bij deze nogmaals heel veel beterschap! Hopelijk ben je eind van deze week weer lekker thuis bij je gezin.

lieve groet,
Betsy


Pin It!

8 opmerkingen:

  1. Oh, wat een schatjes! Die heb je echt super leuk gemaakt! Wat zal Linda daar blij van worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Linda, wat zal die genieten van haar prachtige pompoentjes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat zijn ze lief!! Daar zal Linda zeker blij mee zijn! Ik vind het ook altijd een prachtig gezicht, al die pompoenen. Soep alleen.. nee, dank je ;-)
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja pompoenen horen echt bij de herfst wat mij betreft.
    En eigenlijk vind ik de vilten pompoentjes nog veel
    leuker dan echte pompoenen en mooi in combinatie met het
    herfstblad.
    Ik kan me voorstellen dat Linda ook blij verrast was met
    haar verrassingsmand.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie pompoentjes. En pompoensoep, MMMM lekker;;;

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kwam zojuist nog weer ergens een heerlijk recept tegen voor een pompoenquiche, jammie. Deze pompoentjes zijn ook om van te smullen. Linda zal verrast zijn. Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je volger bent geworden op mijn blog....ik volg jou nu ook! En nu maar weer snel breien aan de babysokjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...