woensdag 24 april 2013

Nieuw project, enkelwarmers en hartverwarmende post.

Allereerst wil ik mijn nieuwe volgers welkom heten. Fijn dat jullie mijn blog zo leuk vinden dat je volger bent geworden! Veel plezier met het lezen van de berichten en het opdoen van nieuwe inspiratie/patronen.
Ik vind het helemaal geweldig als je ook een reactie achterlaat bij mijn berichten. Daar geniet ik dan weer enorm van :)

Er liggen hier nog veel projecten die nog moeten worden afgemaakt, maar toch ben ik weer met iets nieuws begonnen:

Nieuw project: Ajoursjaal
De wol vond ik in een kringloopwinkel en ik herkende het direct als afkomstig van de serie Handwerken zonder Grenzen. Het is IJslandse wol, die uitstekend geschikt is voor ajourbreiwerk. En dat ga ik er dus ook mee doen. Het wordt een sjaal voor dochter Anne. Binnenkort volgt een update.

Maar geen nieuw project zonder dat er een ander project is afgerond:

Enkelwarmers

Dit zijn enkelwarmers voor mijn moeder. Haar bloedsomloop werkt niet meer zo goed (na bijna 90 jaar) en daarom heeft ze veel last van koude voeten. Ze is gewend om pantykousjes te dragen onder haar lange broek, maar die geven niet voldoende warmte. Vandaar dat ik enkelwarmers voor haar heb gebreid. Ik heb ze zelf even uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat het voor mij prima werkt! Ik ben benieuwd wat mijn moeder ervan vindt....
Aan het begin van de winter heb ik vingerloze wanten voor haar gebreid en die bevallen haar uitstekend. Ik mag nu ook nog gewone wanten voor haar breien :) Dat doe ik natuurlijk met liefde. Ook daarvan komen in de loop van de tijd nog foto's.

En dan als laatste: leuke post!

Post van Moos
Ik had een give-away gewonnen bij Moos en een dag later lag deze kleurige envelop al bij mij in de brievenbus. Ik ben nu in het bezit van een echte Moosie!
En dat was nog niet alles: er zat ook nog een zakje met gehaakte hartjes bij. Heb je die vrolijke envelop gezien? Dat is toch ook al een cadeautje op zich! Moos, dank je wel voor deze leuke verrassing. Ik ben hier heel erg blij met dit vrolijke pakketje :)

lieve groet,
Betsy

Pin It!

12 opmerkingen:

  1. Je dochter boft maar met je ;-) Dat wordt vast een heel mooie sjaal, lekker warm en zacht. Heb je al een patroon in gedachte?
    Fijn dat je het leven voor je moeder nog iets comfortabeler kunt maken, het zal haar letterlijk en figuurlijk verwarmen.
    Mooi pakketje van Moos!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, het wordt een soort pauwenveer. De kleuren verlopen: ik begin bij donker tot ik in het midden de witte kleur heb en dan ga ik weer terug naar donker.

      lieve groet,
      Betsy

      Verwijderen
  2. Wat vreselijk lief dat je zo voor je moeder aan het breien bent! Grappig ook om te lezen dat oudere mensen vaak zo gewend zijn aan iets (lees: pantykousjes) dat ze daar haast niet meer van af te brengen zijn ;) Ik herken helemaal mijn moeder hierin.. liever heeft ze zere voeten dan dat ze platte schoenen aan doet ;)) Wat een prachtige wol heb je gescoord, ik ben wel een beetje jaloers hoor.. zoiets vind ik nou nooit, hihi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee Betsy die enkelwarmers daar zal moeders vast blij mee zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verheug me al op de sjaal, net zoals Oma op haar enkelwarmers denk ik!

    Mooi pakketje van Moos, past ook goed bij Koninginnedag, met die kleurtjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er wordt hard aan gewerkt. Wees gerust: zo lang als met het kabelvest gaat het niet duren.... ;)

      lieve groet,
      Betsy

      Verwijderen
  5. Joh dat je zulke mooie wol vind bij de kringloop... dat zie ik hier nooit,,of ben ik misschien altijd te laat, hahaha. Ik denk dat je moeder wel blij met je is dat je lekker warme wanten en enkelwarmers voor haar maakt.. Wat leuk van Moos, ik weet het zij is een en al kleur en fleur. Veel plezier ervan en ik ben natuurlijk erg benieuwd naar de sjaal voor je dochter.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Lupineke en @ Dinah,
      Ik vind niet zo vaak zoiets leuks. Maar, zoals iedereen, vind je zo nu en dan een pareltje en daar geniet ik dan enorm van :)

      lieve groet,
      Betsy

      Verwijderen
  6. tot een jaar of 2 geleden was er in onze kringloop een ruime keuze aan wol, maar nu breien en haken weer opnieuw in de belangstelling staat is er haast niks leuks meer te vinden, laat staan zo'n mooi setje als jij hebt gevonden. Bofferd!
    die enkelwarmers zijn een goed idee!
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee van die enkelwarmers, daar zal ze blij mee zijn. Leuke vondst bij de kringloopwinkel, ziet er mooi uit dat garen. Veel plezier met je gewonnen give away, dat is altijd leuk om te ontvangen. Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Woww wat een leuk idee, enkelwarmers ...en wat een leuke garentjes heb je gescoord, ben benieuwd naar het resultaat ...en lekkere postverwennerij... leuk hè ?

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig garen heb je gescoord. Mooi patroon heb je in gedachten...
    Wat fijn dat je er voor zorgt dat je moeder het lekker warm heeft. De post die je gekregen hebt ziet er heel vrolijk uit...
    Fijne zondag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...