vrijdag 26 september 2014

Poezenborduurwerkje en Mammerklap

Het poezenborduurwerkje is af en wat was het leuk om het te maken!

poezenborduurwerkje

Ik ben er helemaal door in de "borduur-mood" geraakt en ben nu ook begonnen met de Mammerklap van Marjan.

de Mammerklap
Ik heb er voor gekozen om zoveel mogelijk de kleuren te volgen van de originele merklap, maar ik wil geen garen kopen, omdat ik heel veel voorraad heb. De kleurtjes zullen soms dus wel iets afwijken. Dit zijn de kleuren die ik tot dusver bij elkaar gezocht heb:

Kleuren Mammerklap

Marjan, wil jij je moeder nog eens extra bedanken voor het leuke poezenpatroon?

De mammerklap is ook al zo leuk om te borduren: weer eens wat anders, al die gekleurde randjes. Ik heb er al een bestemming voor, maar daarover vertel ik later.

Nog een huishoudelijke mededeling: ik krijg via mijn blog veel emails met vragen en foto's. Dat vind ik heel leuk, maar door mijn ziekzijn ben ik wel (een heel eind) achter met het beantwoorden ervan. Ik wil alle vragen etc. graag beantwoorden, maar vraag jullie om wat geduld te hebben. Ik ben ermee bezig.

Fijn weekend toegewenst en een lieve groet,
Betsy


Pin It!

16 opmerkingen:

  1. mooi het poezenborduurtje en leuk dat je de merklap gaat doen succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, je borduurwerk!
    Jammer dat je ziek zijn je zo belemmert.... Ik wens je beterschap! En doe het ondertussen maar rustig aan.
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het poezenborduurtje een schatje geworden! En wat leuk dat je ook aan de Mammerklap bent begonnen! De kleurtjes die je tot nu toe gebruikt hebt, lijken heel veel op het origineel, je hebt groot gelijk dat je geen nieuwe kleurtjes bij koopt hoor!
    Natuurlijk ben ik benieuwd naar de eindbestemming van de Mammerklap maar ik zal geduldig wachten tot het zover is.
    Groetjes weer en veel borduurplezier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS: ik stuur mijn moeder even een link naar dit bericht, dat kan ze er zelf even van genieten ;-)

      Verwijderen
    2. Ondertussen is er al weer wat aan de merklap geborduurd en is met dochter Anne besproken hoe het poezenlapje afgewerkt gaat worden. Dat moet ik nog wel even uitwerken, maar ik denk dat het heel leuk wordt...

      Verwijderen
  4. Leuk patroontje van het poesje en grappig dat je ook in de borduurmodus zit net als ik ;-)) Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, iedereen heeft denk ik wel een periode waarin je ineens weer een oude techniek oppakt en er weer helemaal door gegrepen wordt....

      Verwijderen
  5. Poezen blijven leuk.
    Welkom bij de mammerclub.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk hè dat borduren ...., 'k vind het zo ontspannend!
    Lief tafereeltje heb je geborduurd met het poezenkopje, en de bloemetjes komen zo leuk uit het kadertje piepen...
    De merklap van Marjan is super om te borduren hoor, heerlijke randjes en lekker afwisselend. Groot gelijk dat je uit de voorraad put voor je kleurtjes!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, borduren is zeker ontspannend, tenminste als je niet kiest voor het allerfijnste borduurlinnen, hoewel ik dat wel het mooist vind. Ik geniet in ieder geval wel van het borduren. Ik ga ook nog wat onaffe werkjes weer oppakken. Dit komen ook vast nog een keer gereed.

      Verwijderen
  7. Mooi hoor dat borduurtje met die poes.
    En lekker kleurig merklap, leuk!!

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een lieve poezenlap. In tegenstelling tot Elizabeth hier vlak boven mij, wordt ik juist ontzettend ongeduldig van borduren. en dat is jammer, want ik was ook ooit aan een hele leuke poezenlap begonnen, met randjes ook nog! maar ja, die ligt al wel 20 jaar onaf in de la (maar ik kan hem toch niet wegdoen...)
    groetjes, Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo heeft iedereen toch zijn eigen beleving van dingen doen, grappig is dat toch. Ik hoop wel dat de poezenlap nog een keer af komt. Weggooien zou in ieder geval zonde zijn, dan wil ik hem wel voor je afborduren!

      Verwijderen
  9. in het echt zijn de kleuren nog mooier :) Maf woord trouwens, mammerklap..ik las het eerst als mammer-klap ;)

    liefs,
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...