maandag 1 december 2014

Ideeën voor Kerst - deel 2 Gehaakte sterren

Bij Kerst horen kerststerren. Een kerstster kan van allerlei soorten materiaal worden gemaakt: van papier, takjes, gehaakt of gebreid van wol enz.
In deze blog laat ik een heel eenvoudige gehaakte ster zien:

slinger van gehaakte sterren
Het patroon kun je HIER vinden. Het is in het Duits, maar er zit een duidelijke teltekening en foto's bij.
De sterren kunnen ook gebruikt worden als hanger in de kerstboom of als versiering voor een cadeautje. Ook mooi is het om wat glittergaren te gebruiken.
Als je met dun garen haakt, krijg je kleine sterretjes en met dikker garen worden ze groter. Probeer eens wat te variëren met verschillende materialen. Een ster van raffia of touw kan ook heel mooi zijn!

lieve groet,
Betsy

Pin It!

5 opmerkingen:

  1. Schoonheid door eenvoud!
    Ga je iedere dag een ideetje plaatsen deze maand? Leuk!!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik ga wel proberen om elke dag iets leuks te laten zien en er zal voor elk wat wils zijn, dat wil zeggen: allerlei soorten materialen en technieken. Leuk voor mij om uit te zoeken en voor jullie om inspiratie op te doen :)

    lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LEUK!!! Wie weet maak ik er wel een paar! De kleuren zijn ook zo mooi. Thnx weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Betsy! Toevallig had ik deze al gemaakt, ze liggen in allerlei kleuren te wachten in een doosje tot ik weet wat ik er mee ga doen... :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...