vrijdag 5 december 2014

Ideeën voor Kerst - deel 6 Gehaakte hulstbladeren

Van de kerstversieringen bij ons thuis toen ik nog een kind was, kan ik me herinneren dat mijn vader, die bij Staatsbosbeheer werkte, altijd wat dennentakken en vooral ook hulsttakken (met rode besjes!) meenam. Die takken werden dan vervolgens om de schilderijen heen gedrapeerd en lieten de kamer heerlijk ruiken. Voor mij hoort hulst dan ook echt bij Kerst!

Ik heb bij Attic24, een kleurige site met heel veel haakpatronen, een heel duidelijke beschrijving gevonden voor gehaakte hulstbladeren:

IMG_2173
Gehaakte hulstbladeren (foto: Attic24)
De beschrijving vind je HIER. Het is wel in het Engels, maar er zitten heel duidelijke foto's bij de beschrijving.
Voor de rode besjes kun je rondjes knippen uit vilt of knoopjes of kraaltjes gebruiken.
De blaadjes kunnen ook aan een slinger van kettingsteken worden gehaakt en in de kerstboom of voor het raam gehangen worden.

lieve groet,
Betsy



Pin It!

5 opmerkingen:

  1. Mooie herinneringen aan kerst.
    Leuke gehaakte hulst.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En je kunt ook gewoon kleine rode rondjes haken natuurlijk! Bedankt voor de link, de blaadjes zijn prachtig.
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie jeugd(kerst)herinnering Betsy!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh..., wat veel kerstideeën hier op je blog!!!
    Niemand hoeft zich te vervelen ... en het zijn ook leuke kleine werkjes; lekker snel af dus...

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...